Erken Boşalma Nedenleri ve Türleri

Erken boşalmanın biyolojik ya da psikolojik kökenli pek çok sebebi olabilmektedir.

Biyolojik kaynaklı nedenler: diyabet, hormonal sorunlar, multiple skleroz varlığı, prostat bezi sorunları olarak belirtilebilirken psikolojik kaynaklı nedenler; kişinin kendi bedenine dair olumsuz algıları (negatif self imaj algısı), cinsel deneyimsizlik, aşırı heyecan ve uyarılma, yetersizlik hissi, performans anksiyetesi, depresyon ve ilişkisel sorunlar olabilmektedir.

Türleri ise şu şekilde belirtilebilir:

·       Yaşam boyu devam eden erken boşalma: başından beri erken boşalma sorunu yaşanır ve bu şekilde devam eder.

·       Kazanılmış erken boşalma: Biyolojik ya da psikolojik bir nedene bağlı olarak sonradan gelişebilen erken boşalma problemidir.

·       Değişken erken boşalma: En sık görülen tür olmakla birlikte bazen normal sürede bazen ise erken yaşama şeklinde ortaya çıkar.

·       Subjektif erken boşalma: Kişinin normal sürede boşalmasına rağmen toplumsal normlar ve baskılardan da etkilenerek erken boşaldığını düşünmesidir.

Erken Boşalma Nedir?

Erken boşalma, cinsel uyarılmanın ardından cinsel birleşme olmadan ya da olur olmaz istemsizce boşalma durumunun yaşanmasıdır. Bu durum kişilerin hayat kalitesini ve özgüvenini düşürebilmektedir. Erkeklerde en sık rastlanılan cinsel işlev bozukluğudur ve yaklaşık olarak her üç erkekten birinde görüldüğü düşünülmektedir.

Erken Boşalma Nedenleri Nelerdir?

Az önce de belirttiğimiz gibi fizyolojik ve biyolojik olmak üzere farklı nedenleri olabilir. Genel olarak olumsuz self imaj algısı, performans kaygısı, depresyon, cinsel deneyimsizlik, ilişkisel sorunlar, hormonal problemler, multiple skleroz varlığı, prostat bezi problemleri ve diyabet sorunları erken boşalma sebepleri olarak belirtilebilmektedir.

Erken Boşalma Türleri Nelerdir?

Yaşam boyu devam eden, sonradan kazanılmış, değişken ya da subjektif erken boşalma şeklinde 4 ayrı başlıkta sınıflandırılabilmektedir.

Erken Boşalma Sorunu Tedavi Edilebilir mi?

Elbette tedavi edilebilmektedir. Terapilere de en iyi şekilde yanıt veren rahatsızlıkların başında gelmektedir. Terapiler dışında uygulanabilecek bazı yöntemler; farmakolojik tedaviler (özellikle SSRI kullanımı), çok tercih edilmemekle beraber lokal anestezi etkisi yapan jeller ve kremler, prezervatif kullanımı sayılabilir. Ancak bunların dışında cinsel terapiler de bu tür sorunların çözümünde oldukça etkili olmaktadırlar. Terapi sürecinde ön sevişme süresinin uzatılması ve “dur-başla” ya da “sıkma” gibi tekniklerin uygulanmasıyla iyileşme sağlanır.