Hastalık Anksiyetesi Bozukluğu

Sagligini kaybedecegi düsüncesi birçok kisiyi hayatinin belli dönemlerinde karamsar ve endiseli bir ruh haline sürükleyebilir. Ancak bu durum genellikle geçici bir nitelik tasir ve kisiler endiselerini geride birakarak günlük hayatlarina geri dönebilirler. Halk arasinda “hastalik hastaligi” olarak da bilinen Hastalik Anksiyetesi Bozuklugu varliginda ise kisinin duydugu kaygi oldukça siddetlidir.

“Hastalik anksiyete bozuklugu nedir?” sorusuna kisinin herhangi bir fiziksel semptom yasasa da yasamasa da sagligi ile ilgili ciddi bir sorun ile karsi karsiya oldugunu düsünmesi ile karakterize bir kaygi bozuklugu seklinde yanit verilmesi mümkündür. “Saglik kaygisi” olarak da adlandirilan hastalik anksiyetesi siddeti degisebilse de kronik bir nitelik tasir. Yasin ilerlemesi veya strese maruz kalinmasi ile birlikte belirtileri siddetlenebilir.

Hastalık Kaygısı Bozukluğu Belirtileri

Hastalik kaygisi bozuklugu belirtileri ve belirtilerin siddeti kisiden kisiye degismekle birlikte en sik görülenler su sekilde siralanabilir:
  • Ciddi bir hastaliga yakalanilacagi veya sahip olundugu yönünde asiri endise
  • Saglik durumu ile ilgili sürekli korku hissetme
  • En küçük semptomlarin dahi ciddi saglik sorunlarinin habercisi oldugu düsüncesi
  • Sik sik tibbi kontrollere gitme, doktorlarin sorun yok söylemlerine inanmama
  • Ayni semptom için defalarca test prosedürlerine basvurma
  • Saglik için tehdit olusturabilecegi düsüncesi ile insanlardan, mekanlardan veya aktivitelerden uzaklasma
  • Internet üzerinden hastaliklar hakkinda bilgi edinme ihtiyaci

Hastalık Anksiyetesi Nedenleri

Hastalik anksiyetesi bozuklugunun kesin nedeni bilinmemekle birlikte birçok farkli faktörün bu rahatsizliga yol açabilecegi düsünülmektedir.

Saglik hakkinda çok endiseli ebeveynlere sahip olunmasi, geçmis dönemde ciddi bir hastalik atlatilmasi, asiri strese maruz kalinmasi, istismar ve siddet geçmisi, stres, asiri ebeveyn korumaciligi gibi birçok biyolojik, psikolojik ve sosyal etkenin saglik kaygisi bozuklugu riskini artirabilecegi ifade edilebilir.

Kisinin sagligi ile ilgili asiri kaygi duymasi aile sorunlarina, verimliligin düsmesine, günlük yasamdan soyutlanmaya ve çesitli psikiyatrik hastaliklara neden olabilir. Benzer sikayetleri yasayan kisilerin hisleri, düsünceleri ve davranislari ile ilgili farkindalik saglamasi tedavi süreçlerinin en temel amacidir. MODA Psikoterapi & Psikiyatri Klinigi uzmanlari kisiye özel tedavi anlayisi ile hastalik anksiyetesinin yol açtigi sikayetleri gidermek amaciyla tedavi sunmaktadir.