Bulimiya Nervoza

Bulimia Nervoza

“Bulimia nervoza nedir?” sorusuna, asiri yemek yemenin etkilerini geri almak veya kalori alimini telafi etmek için kendi kendine kusma gibi davranis döngüsü ile karakterize, yasami ciddi sekilde tehdit edebilecek nitelikte bir yeme bozuklugu seklinde yanit verilebilir.

Bulimia nervoza hastalari çogunlukla asiri miktarlarda, kontrol edemedikleri sekilde ve gizli olarak yemek yeme davranisi sergilerler. Aldiklari fazla kaloriler nedeniyle suçluluk hisseder ve kilo alimini engellemek için sagliksiz telafi yöntemlerine basvururlar. Bu süreçte kusabilirler, kilo kaybi için çesitli takviyeler alabilirler ve hatta gereksiz yere laksatif ilaçlar kullanabilirler.

Bulimia Nervoza Belirtileri

Bulimia nervoza belirtileri oldukça çesitlidir. Bazi kisilerde az sonra siralanacak olan belirtilerinden yalnizca birkaçi, bazilarinda ise es zamanli olarak birçogu gözlemlenebilir. En sik görülen bulimia nervoza belirtileri su sekilde siralanabilir:

• Kilo alma konusunda asiri korku
  • Çok siki kilo takibi ve vücut sekli ile ilgili endise
  • Çok fazla yemek tüketimi, akabinde ise sagliksiz telafi yöntemlerine basvurma
  • Asiri egzersiz yapmak
  • El ve ayaklarda siskinlik
  • Olumsuz bir öz imge
  • Baskalarinin yaninda yemek tüketiminden kaçinma
  • Yemeklerden hemen sonra tuvalete gitme
  • Sik kusmaya bagli olarak mide asidinin neden oldugu dis lekeleri

Bulimia Nervoza Nedenleri

Bulimia hastaligina yol açan spesifik bir nedenden ziyade genetik, duygusal saglik, toplumsal beklentiler sinifinda yer alan çesitli risk faktörlerinden bahsedilebilir. Akil sagligi sorunlari veya çarpik bir gerçeklik algisi olan kisilerin bu rahatsizlik için risk altinda olduklari bilinmektedir. Ayni zamanda sosyal beklentileri ve normlari karsilama ihtiyaci duyanlarda, medyadan çok etkilenenlerde, öfke sorunlari yasayanlarda da bulimia görülme riski artmaktadir. Yapilan bazi arastirmalar bu yeme bozuklugunun kalitsal özellik tasidigini ve beyindeki serotonin eksikliginden kaynaklanabilecegini öne sürmektedir.

Bulimia nervoza zararlari düsünüldügünde bu hastaligin zaman kaybetmeden tedavi edilebilme gereksinimi bir kez daha ön plana çikar. Kalp sorunlari, böbrek yetmezligi, dis sagliginda bozulma, sindirim sorunlari, dehidrasyon ve besin eksiklikleri gibi çesitli saglik sorunlarina yola açabilen bu rahatsizligin anksiyete, depresyon ve madde bagimliligi gibi psikiyatrik hastaliklarla da es zamanli görülmesi mümkündür. MODA Psikoterapi & Psikiyatri Klinigi’nde bulimia nervoza tedavisi kisi özelinde kapsamli bir sekilde planlanmaktadir.