Gece Yeme Bozukluğu

“Gece yeme sendromu nedir?” sorusuna, gün içerisinde ögünlerin atlanmasi ve günlük kalori ihtiyacinin yarisindan fazlasinin aksam yemeklerinden sonra veya gece boyunca alinmasi; yeme düzenine bagli olarak uyku problemlerinin yasanmasi ve yeme aliskanliklari ile ilgili suçluluk duyulmasi ile karakterize bir yeme bozuklugudur, seklinde yanit verilebilir.

Gece yeme sendromu ile tikanircasina yeme sendromunun karistirilmamasi gerekir. Gece yeme sendromunda tek seferde asiri tüketimden ziyade gece boyunca atistirma, uykudan uyandiktan sonra atistirip yeniden uyuma, ögünlerin düzensizligi, sabah kalkinca tok hissedildigi için kahvalti ögünlerinin atlanmasi gibi davranislar sergilenir.

Gece Yeme Sendromu Belirtileri

Gece yeme sendromu belirtileri, diger yeme bozukluklari belirtileri gibi çesitlilik gösterir. En sik görülen belirtiler su sekilde siralanabilir:

• Sabahlari tokluk hissedilmesi, istahsizlik
  • Aksam yemegi ve uyku arasinda yemek yemeye yönelik güçlü bir dürtü
  • Uyku düzeninde bozukluk
  • Uyuyabilmek ya da uyandiktan sonra tekrar uykuya dalmak için yemek yeme gerektigi düsüncesi
  • Aksam saatlerine dogru kötülesen, gerginlesen ruh hali

Gece yeme sendromu varligindan bahsedilebilmesi için belirtilerin en azindan 3 aydir devam ediyor ve haftada en az 3 gece tekrarlaniyor olmasi gerekir.

Gece Yeme Sendromu Nedenleri

Kesin nedenleri tam olarak bilinmemektedir, ancak uyku – uyanma döngüsü ve bazi hormonlarla ilgili olarak gece yeme sendromunun tetiklenebilecegi düsünülmektedir. Gece yeme sendromu risk faktörleri arasinda madde bagimliligi, anksiyete bozukluklari, depresyon hikayelerinin varligi ve vücut saatini kontrol etmede görev yapan PER1 genindeki sorunlarin da yer alabilecegi ifade edilebilir. Yeme bozukluklarinin genelinde oldugu gibi gece yeme sendromu nedenlerinin de kompleks bir yapida oldugu; çevresel, biyolojik, genetik ve psikolojik faktörlerin gece yeme sendromuna yol açabilecegi düsünülmektedir.

Gece yeme sendromu tedavisi kapsaminda psikolojik tedavilerin etkili oldugu kanitlanmistir. MODA Psikoterapi & Psikiyatri Klinigi’ne basvuruldugu takdirde kisiye özel tedavi planlari belirlenir ve  en verimli sonuçlarin alinmasi adina kisiye özel yaklasim sergilenir.