Hipokondriazis (Hastalık Kaygısı Bozukluğu)

Hipokondriazis ismi aslında Hipokrat tarafından “hipokondrium” denilen karın bölgesinde yaşanan ağrılar için kullanılan bir terimden gelmektedir. Kişinin bedensel belirtilerini yanlış yorumlamasıyla birlikte ciddi bir hastalığa sahip olduğuna dair genel ve sanrısal olmayan zihinsel uğraş, korku ya da düşünceleriyle karakterizedir ve tanı için 6 ay ya da daha uzun süre boyunca bu durum sürmelidir. Bu zihinsel uğraş durumu kişiyi fazlasıyla strese sokabilmekte ve günlük yaşamını olumsuz etkileyerek hayat kalitesini düşürebilmektedir. Hipokondriak hastalar, kendilerinde henüz saptanamamış bir hastalık olduğuna inanarak bu fikirlerinden genelde vazgeçtirilememektedir. Çoğu zaman bir hastalıkları olduğu düşüncesiyle doktor doktor gezerler ancak sonuçlarda herhangi bir soruna rastlayamazlar ve doktor arayışını sürdürürler. Kimi zaman ise kişiler, sahip olduklarını düşündüğü hastalığı bir başka hastalığa dönüştürebilmektedir. Kadın ve erkeklerde eşit oranda görülen bu hastalığın en sık görüldüğü yaş aralığı ise 20-30’dur.

Hastalar sıklıkla bedensel duyumları üzerine odaklanabilmekte onları çarpıtabilmekte ve hatalı bilişsel şemaları nedeniyle paniğe kapılabilmektedir. Bu hastalığa sahip bireylerin tahmini olarak %80’inde depresif bozukluklar ve kaygı (anksiyete) bozuklukları görülebilmektedir. Ayrıca şizofrenik ve paranoid durumlarda da karşımıza çıkabilmektedirler. Kadıköy Moda Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezinde hastalık kaygısı konusunda yardım alabilir ve bu bozukluktan kurtulabilirsiniz.

Hipokondriazis (Hastalık Kaygısı Bozukluğu)