Erken Boşalma

ERKEN BOŞALMA NEDİR?

Erkeklerde en sik görülen cinsel sorun erken bosalmadir. Erken bosalma erkeklerin % 20-30'unu etkilemektedir. Önceki tanimlamaya göre 3 dk. alti erken bosalma diye tarif edilirken yeni siniflamada süre 1 dk. altina indirilmistir.

Erken bosalma, 1 dakikadan önce cinsel birlesmede bosalmanin olmasidir. Cinsel birlesme olmadan da bosalma olmasi siktir. Aslinda süreden ziyade bosalmayi denetlemek yani kontrol edebilmek ve ertelemekle ilgili bir sorundur. Esler veya taraflar arasinda ciddi sikintilara neden olabilmektedir. Erken bosalma cinsel birlesmelerin çogunda varsa ve 6 aydan uzun süredir devam ediyorsa tani konulabilir.

Erken Boşalma Türleri?

• Tüm yasam boyu devam eden türü
  • Sikintili bir birlesme veya olaydan sonra gelisen türü
  • Bütün cinsel birlesmeler sirasinda olan, duruma veya ese bagli olmayan türü
  • Belirli durumlarda ve belli belirli partnerlere bagli olan türü
  • Hafif; cinsel birlesmede 30 sn-60 sn içinde bosalma olmasi
  • Orta; cinsel birlesmede 15-30 sn içinde bosalma olmasi
  • Agir; cinsel birlesmede 15 saniyeden önce bosalma olmasi
  • Çok agir; cinsel birlesme olmadan bosalma olmasidir.

Erken Boşalma Neden Olur?

Düzenli bir cinsel birlesme yasantisi olmayan erkeklerde erken bosalma tanisi koyulmaz. Çünkü bosalma denetiminin ögrenilmesi için düzenli cinsel deneyim gerekir. Düzenli cinsel deneyimi olanlarda da öncelikle prostat iltihabi, ürolojik problemler, hormonal nedenler ve sinir sistemine hasar veren bozukluklar arastirilmalidir .Bunlar sonradan gelisen erken bosalma bozukluguna neden olabilir. Çiftler arasindaki iletisim sorunlari ve kisinin kendilik algisi sertlesme bozukluguna neden olabilmektedir.

Erken Boşalma İlaçsız Tedavi

Bosalma ögrenilerek kontrol edilebilen bir süreçtir. Cinsel terapiyle bu mümkündür. Bosalma denetiminin ögrenilmesi, araba kullanmayi ögrenmeye benzer bir mekanizmadir. Ögrenildiginde artik unutulmaz. Yaklasik 8-12 seans sürmektedir.

Erken bosalma tedavisinde en etkili tedavi cinsel terapidir. Erken bosalma sadece erkegin problemi degildir. Çiftler arasinda cinsel doyumu olumsuz etkilemektedir. Erkek kendini eksik, yetersiz, zayif, güçsüz hissedebilir. Bu yogun bir utanç duygusuna neden olabilmektedir. Kadin da bu durumu kendine yorabilir ve kendisinin kusurlu oldugunu, begenilmedigini düsünebilir. Kendini çirkin ve degersiz hissedebilir. Erkegi suçlayarak onun bencil oldugunu, kendisini önemsemedigini söyleyebilir. Erkegin beceriksiz ve yetersiz oldugunu ifade edebilir. Bu nedenle cinsel terapi çift olarak yapilmaktadir.

Erken Boşalma İlaçlı Tedavi

Hizli etkili tedavidir ancak ilaç kullanildigi sürece etki mümkündür. Dapoxetin erken bosalma tedavisine yönelik özel olarak tasarlanmis ilk ilaçtir. Bazi kaygi giderici ve antidepresan ilaçlar da erken bosalma tedavisinde kullanilmaktadir.